پلمب یک واحد عرضه قلیان در بولوار پیروزی مشهد (دوم مرداد ۱۴۰۳) حضور استاندار خراسان رضوی در جمع عشایر ارتفاعات منطقه هزار مسجد | طرح ۱۴ مورد از مطالبات عشایرنشینان در کمیته فنی استان + تصاویر تامین منابع مالی اوراق مشارکت در دستور کار شهرداری مشهدمقدس افتتاح اولین شعبه روستا بازار در مشهد (۲ مرداد ۱۴۰۳) دیدار شهردار، اعضای شورای اسلامی شهر و معاون اقتصادی شهرداری مشهدمقدس با مدیران بانک رسالت تشکیل ستاد خدمت رسانی به زائران دهه آخر صفر ۱۴۰۳ در مشهدمقدس ۱۲ هزار گذر زیارتی در اداره گذرنامه خراسان‌رضوی جامانده است + فیلم عضو شورای اسلامی شهر مشهد: تسریع در روند اجرایی پروژه‌ها باید با دقت و کیفیت باشد عضو شورای اسلامی شهر مشهد: پروژه‌های شهری باید در زمان مقرر و براساس برنامه زمان‌بندی تکمیل شوند درباره «شجاع‌السلطنه»، حاکم ۲۰۰ سال پیش خراسان تلاش شهرداری مشهد برای مکانیزه‌شدن نظافت بزرگراه‌ها | تجهیزات خدمات شهری به‌روزرسانی می‌شود اعمال‌قانون ۲۱۰۴ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۷۰ خودروی متخلف توقیف شدند (۲ مرداد ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در ابتدای بولوار کوثر، سه‌راه خیام و بزرگراه آزادی در مشهد (۲ مرداد ۱۴۰۳) هشدار درباره شیوع «سالک» در حاشیه شهر مشهد آخرین وضعیت پروژه انتقال آب از دریای عمان به مشهد آغاز مطالعات ایجاد شهرک متمرکز ضایعاتی‌ها در مشهد هوای کلانشهر مشهد امروز سالم است (۲ مرداد ۱۴۰۳) تعریف ۸۱ پروژه زودبازده برای محلات منطقه ۷ شهرداری مشهدمقدس اعمال تخفیف ۲۲درصدی درصورت پرداخت نقدی بدهی ساختمانی شهرداری مشهد تا پایان تابستان ۱۴۰۳ مطالبات کارکنان و پیمانکاران شهرداری مشهد باید پرداخت شود| هفت‌ساله‌شدن شورای ششم مطالبه عمومی است در صدوبیستمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس چه گذشت؟ (یکم مرداد ۱۴۰۳) درباره کوچه «حاج‌حسن» مشهد که قدمتی ۱۰۰ ساله دارد
سرخط خبرها

کنترل هوشمند تقاطع‌ها با استفاده از هوش مصنوعی در مشهد

  • کد خبر: ۱۳۶۴۵۴
  • ۰۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۶
کنترل هوشمند تقاطع‌ها با استفاده از هوش مصنوعی در مشهد
مدیر عامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: برای اولین بار در کشور سامانه بومی کنترل هوشمند تقاطع‌ها با استفاده از یادگیری عمیق و الگوریتم‌های هوش مصنوعی در مشهد طراحی و راه‌اندازی شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، علی سمیعی در این خصوص اظهار کرد: تقاطع‌ها مهم‌ترین گلوگاه‌های ترافیکی در سطح معابر شهری هستند و حل معضلات و گره‌های ترافیکی آن‌ها با رویکردی منسجم، یکپارچه و هوشمند، گامی حیاتی و اساسی در ساماندهی ترافیک شبکه معابر سطح شهر است.

وی افزود: در کلان شهر‌های دنیا با توجه به حجم بالای وسایل نقلیه و وجود تقاطعات پرترافیک متعدد، دیگر استفاده از روش‌های سنتی جهت اعمال زمانبندی به تقاطعات جوابگو نیست، چرا که اختصاص زمان‌های ثابت به محور‌های مختلف بدون در نظر گرفتن تغییرات حجم و رفتار ترافیکی رانندگان موجب بالا رفتن تاخیر، افزایش مصرف سوخت و نیز بالا رفتن میزان آلاینده‌های منتشر شده در هوا شده و در بحث کلان نیز باعث به هدر رفتن منابع مادی فراوان و هزاران ساعت از وقت و عمر شهروندان می‌شود.

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد بیان کرد: امروزه در کنترل هوشمند تقاطع‌ها از روش‌های مختلفی استفاده می‌شود که برای اولین بار در کشور از الگوریتم‌های هوش مصنوعی و یادگیری عمیق در شهر مشهد استفاده شده است.

سمیعی خاطرنشان کرد: مشهود‌ترین ارزش سامانه‌های کنترل هوشمند تقاطع‌ها، بهبود عملکرد کنترل بلادرنگ چراغ‌ها بدون نیاز به مداخلات انسانی، بهبود فازبندی تقاطع‌ها و کاهش خطا‌های انسانی مرتبط است که با توسعه این سامانه گام بسیار موثری در راستای بومی‌سازی و استفاده از توان و دانش داخلی و حفظ منافع ملی برداشته خواهد شد.

وی اضافه کرد: این سامانه حدود یک ماه است که در یکی از تقاطع‌های مشهد راه اندازی شده و مراحل تست عملکردی را پشت سر می‌گذارد و طرح توسعه آن نیز در حال بررسی است و امیدواریم در آینده نزدیک با استفاده از این سامانه شاهد تحول در مدیریت هوشمند و بهبود شرایط ترافیکی در تمام تقاطع‌های سطح شهر باشیم.

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: این پروژه از سال ۱۳۹۹ شروع شده است و با اعتباری بالغ بر ۴ میلیارد و پانصد میلیون ریال به انجام رسیده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->